App Store er ikke nok

Apples App Store har været og er en fantastisk nyskabelse. Men – App Store er ikke nok til at markedsføre nye apps. Slet ikke. App Store favoriserer eksisterende apps med succes og de meget få apps, som Apple udvælger som “Featured Apps”.

Derfor skal nye iPhone Apps markedsføres via andre kanaler og lidt kreativitet på området kan anbefales.

Først og fremmest skal en App markedsføres via virksomhedens eksisterende site. Smæk en reklame for App’en på forsiden og sørg for at App’en omtales i nyhedsbreve og tilsvarende steder.

Nye Apps kan være en god undskyldning eller en god lejlighed til lidt PR. En god App er også en god historie. Så hvis man er de første i Danmark eller indenfor et bestemt felt, der lancerer en iPhone App, så er der rig mulighed for at få noget mediedækning.

Derudover er der de sociale medier: Facebook og Twitter er gode steder at sprede lidt buzz for en ny app.

En video med App’en og en reklame kan også være effektiv. Google favoriserer video-indhold – så hvis man laver en video og lægger den på YouTube og tænker lidt over navngivningen og ordene i beskrivelsen, så er en god position i Googles søgeresultater inden for rækkevidde.

Og sidst – hvis din virksomhed leverer fysiske produkter – så kan det være et rigtigt godt sted at reklamere for app’en.

Når først App’en har fået succes – så vil en top-10 placering i App Store have en stærk selvforstærkende effekt.

Skriv en kommentar

 
Af Jakob Mikkelsen
jakob@greenerpastures.dk
+45 70 26 00 69