Københavns Universitet Studier – iPhone og Android app

KU Studier

Sammen med bureauet Gefühl har vi udviklet en iPhone og en Android app til Københavns Universitets Studievalgs-kampagne. Gefühl har stået for konceptet, designet og projektstyringen. Vi har stået for programmeringen.

De to apps til Københavns Universitet er en lille del af en større kampagne med outdoor-reklamer, film, arrangementer og website. Kampagnen løber over nogle måneder frem til kvote 1 og kvote 2-ansøgningsfristen og har blandt andet en ugentlig video-føljeton, der viser otte studerendes dagligdag og hvordan det er, at starte på universitet.

Udfordringen med app’en er, at præsentere KU’s studier til den unge målgruppe på en let og appetitvækkende måde.

Løsningen er blevet en meget “let” og overskuelig app Ved, der ved hjælp af Studevalgskampagnens videoer og forskellige vinkler på KU’s studieudbud, skal det gøres let for målgruppen at orientere sig om udbuddet og lade sig inspirere. De to apps har integration til Facebook og giver brugeren mulighed for at dele sine overvejelser om studievalg med sin vennekreds.

Rent teknisk hentes alle data fra Københavns Universitets servere og fra 23video – så KU løbende kan udvide kampagnen.

Skærmbilleder